VG Visie: Het weekend van Huib Boissevain

Annexum | Huib Boissevain

‘Als eerste gaat op vrijdagavond mijn pak uit’

Voor Huib Boissevain zijn werk en privé twee gescheiden werelden. In het weekend houdt hij rekening met de agenda van zijn vrouw; door de weeks staat zijn agenda in het teken van werk. De scheidslijn is scherp. ‘Zakelijke activiteiten in het weekend moeten buitengewoon belangrijk zijn of heel erg leuk. Anders doe ik het niet.’

Vrijdagmiddag. De start van het weekend. Wat is het eerste dat je doet bij thuiskomst?

‘Verkleden! Mijn pak uit! Daarna hangt het ervan af. Soms heb ik een rustige avond en kijk ik Netflix. Ik heb net Gomorra afgerond, echt een aanrader. Ook de docu Chef’s Table vind ik geweldig. Ik hou van koken en vind het leuk om in een uurtje de persoonlijkheid van zo’n chef-kok te leren kennen. ’s Winters duik ik graag op zaterdagmiddag de sauna in om de Economist te lezen. Dat is de reden dat ik nog een papieren abonnement heb. Op zaterdagochtend zet ik lekker Spotify aan en wijd ik me aan de 4 kranten die op tafel liggen. Deze zaterdag zit ik bij Harry Mens voor een interview over onze grote supermarktemissie van afgelopen week. Zo’n opname is altijd wel een belevenis. Op zondagochtend kijk ik graag Buitenhof en

Andrew Marr, de Engelse variant daarvan. ’s Middags ga ik soms golfen met aansluitend meestal een lekker flesje wijn met wat vrienden.

Kun je je werk goed loslaten?

‘Ja. Ik heb een tijdje gemediteerd. Dat helpt enorm. Verder doe ik aan tennis, golf en een klein beetje fitness. Dat zijn allemaal dingen die helpen om te ontspannen.’ Hoe zag je week eruit? ‘Als algemeen directeur ben ik verantwoordelijk voor de omgeving van Annexum Dat betekent dat er heel veel mensen langskomen die op de een of andere manier iets met ons product of ons vastgoed te maken hebben. Daar zijn een paar interne gesprekken bij, maar de meeste zijn extern.

Het meest bijzondere van afgelopen week was de emissie van Supermarkt Fonds Nederland. Zo’n emissie gaat altijd gepaard met een presentatie voor het personeel en vastgoedbeleggers. Het leuke van deze week was dat de doelgroep anders was dan normaal. Normaal sta ik voor een zaal met particuliere beleggers met relatief weinig kennis van vastgoed. Nu stond ik daar voor een zaal vol mensen die hun hele leven in vastgoed hebben gezeten. Vastgoedprofessionals op leeftijd die het wat rustiger aan willen doen en een deel van hun geld aan een fonds willen geven, mits dat een bijzondere performance heeft. Supermarkten zijn dan een interessante niche: vergeleken met woningen en kantoren relatief goedkoop. Zo’n zaal met professionals is een mooie testcase voor mij. Altijd onvoorspelbaar, maar daardoor wel heel erg leuk en verrassend.’

Cijfers

  • cijfer van de week 8
  • leeftijd 60
  • aantal kilometers per week. 50″Omdat we op de Zuidas zitten komt bijna iedereen naar ons toe. En zelf ga ik het liefst met het OV.”
  • koppen koffie per dag 0
  • kennismakingsgesprekken per week 5
  • netwerkorganisaties 5

Was dat het hoogtepunt van de week?

‘Nee, dat was de wedstrijd Ajax tegen Real Madrid.’

Hoe ziet volgende week eruit?

‘Interessant! Ik ben heel erg geïnteresseerd in nieuwe technologie. De verhuurproducten in het vastgoed zijn niet meer van deze tijd en staan vaak ver af van de wensen van de klant. Daarom hou ik me in toenemende mate bezig met concepten die daar verandering in kunnen brengen, vaak ondersteund voor technologie.

Ik heb een paar sessies met jonge ondernemers die die markt op willen schudden. Zo heb ik een afspraak met een startup in blockchain om te kijken hoe we deeleigendom makkelijker verhandelbaar kunnen maken en crowdfunding op een goede manier vorm kunnen geven. Ook praat ik met een club die machine learning modellen voor AI maakt, om bijvoorbeeld huurprijzen beter vast te stellen of het gedrag van huurders te evalueren. En ik heb een afspraak met een bedrijf dat software heeft om contracten en facturen af te lezen. Dat vind ik leuk: kijken hoe we de branche kunnen vernieuwen en verbeteren.’

Waar verheug je je op?

‘Met klanten naar het Stedelijk Museum, waar wij sponsor van zijn.’

Zijn er ook ‘moetjes’?

‘Voor onze jaarvergadering gaan we de presentatie van onze fondsen doornemen. De jaarvergadering is het moment in het jaar waarop we onze klanten ontmoeten. Dat is hartstikke leuk, maar het voorbereiden van die ontmoeting is minder geslaagd. Dan gaat het over de details van 25 fondsen. Dat is niet het meest spannende werk, maar het moet wel gebeuren.’

 

Bron: VG Visie


Gerelateerde artikelen