Jumbo blaast 100 kaarsjes uit: een vooruitblik naar jubileumjaar 2021

NSF | Jumbo | Renesse, Wilheminaweg 1

Jumbo | Renesse, Wilheminaweg 1

In december 2020 maakte Annexum bekend dat het 62 winkelpanden overnam voor in totaal € 325 miljoen van supermarktketen Jumbo. De 55 Jumbo-supermarkten en 7 winkels met andere huurders worden begin 2021 in een nieuw op te richten supermarktfonds voor de particuliere belegger geplaatst.

Het marktaandeel van Jumbo in Nederland in 2020 is verder gestegen tot boven de 21,5%. Met een groei van 0,5% heeft Jumbo het afgelopen jaar het meest aan terrein gewonnen. Een goed begin van 2021, waarin de supermarkt inzet op een groei van de consumentenomzet naar tenminste €10 miljard. Jumbo CEO Frits van Eerd: ‘’Dag in dag uit werken we aan onze ambitie door steeds een stap extra te zetten voor onze klanten. Ook in dit jubileumjaar, waarin we het honderdjarige bestaan van ons familiebedrijf vieren, zullen we dat blijven doen.’’

Online boodschappen

Steeds meer klanten weken vanwege de drukte in de Jumbo-winkels uit naar Jumbo.com en ontdekten zo de voordelen van thuisbezorging. Omdat de sterk toenemende vraag van het doen van online boodschappen voortdurend capaciteitsuitbreiding vereist, komen er in 2021 nog tien hubs voor de distributie van online boodschappen bij. Ook opent begin 2021 het derde E-fulfilment Center (EFC) van Jumbo haar deuren in Bleiswijk. Dit pand heeft het hoogste BREAAM-certificaat voor duurzaam bouwen ontvangen en zal worden ingezet voor de logistieke afhandeling van web-orders.

La Place

2021 wordt ook het jaar waarin La Place met een reeks vernieuwingen en verbeteringen sterker uit de coronacrisis wil komen. Het nieuwe restaurantconcept ‘All day good food fast’ combineert onder de noemer ‘Love at first bite’ vers, goed en lekker eten met een nieuwe presentatie en een snelle service waarbij gemak voorop staat. Het nieuwe concept is afgelopen jaar al geïntroduceerd in de restaurants in Laren en Bruchem-De Lucht aan de A2 en zal in 2021 verder worden uitgerold naar andere vestigingen.

La Place Express

Daarbij heeft La Place per 21 december 2020 vier La Place franchisevestigingen op de NS stations van Rotterdam, Leiden, Den Haag en Utrecht overgenomen van HMS Host. Alle medewerkers van deze vestigingen gaan over naar La Place. Deze stap past in de ambitie en strategie om het eigen portfolio uit te breiden met kleinere La Place Express locaties waar veel passantenstromen samenkomen.

Partnerschap met Vermaat Groep

Ook maakten Jumbo en horeca- en cateringspecialist Vermaat Groep recentelijk bekend dat zij voornemens zijn een strategische samenwerking aan te gaan voor de exploitatie van 44 reguliere La Place restaurants. Samen gaan ze het La Place restaurantconcept voor de reguliere restaurants verder doorontwikkelen. Door deze samenwerking kan Jumbo zich verder focussen op de uitbreidingsplannen van La Place Express en de uitrol van La Place producten binnen de Jumbo supermarkten.

Jumbo x HEMA

Na de overname van HEMA vorig jaar, worden er nu voor zes locaties op NS stations een gezamenlijk winkelconcept ontwikkeld waarbij Jumbo het foodaanbod voor haar rekening neemt. Bijna de helft van de Jumbo winkels beschikt inmiddels over een ruim HEMA schap met huishoudelijke artikelen. Jumbo CEO Frits van Eerd: ‘’Samen gaan we HEMA klaarmaken voor een nieuwe fase, met behoud van het bijzondere karakter van het merk en de mensen: de goede prijs-kwaliteit verhouding, de gezellige sfeer en het kenmerkende design.’’

Fit blijven met Jumbo

Door de corona-uitbraak is de vraag naar gezond en lekker eten onder Jumbo’s klanten verder toegenomen, net zoals de belangstelling voor een actieve levensstijl. Met een hoogwaardig, gezond en lekker productaanbod voorziet Jumbo consequent in deze behoefte. Zo is gedurende 2020 de ontwikkeling van gezonde en smakelijke kant-en-klare maaltijden voor thuis en nieuwe gerechten voor La Place onverminderd doorgegaan. Ook bevorderen de successen van Team Jumbo-Visma een gezonde levensstijl, met de juiste voeding en voldoende beweging.

Jumbo draagt hier aan bij met het breder beschikbaar stellen van de Foodcoach app. Dit innovatieve hulpmiddel geeft gepersonaliseerd advies over gebalanceerde voeding. De digitale app was al in gebruik bij wielrenners en is sinds vorig jaar ook beschikbaar voor hardlopers en hockeyers. Komend jaar zal de app ook geoptimaliseerd worden voor voetballers en fitnessbeoefenaars. Zo draagt Jumbo in 2021 haar steentje bij aan een actief, leuk en gezond leven!

 

Bron: Jumbo


Gerelateerde artikelen